Pepes Cooking Place

Een niet commerciele kooksite met vele authentieke
recepten en uitgebreide fora

Fora

Post Reply
Forum Home > Keukenmachines > Keukenmachine of Foodprocessor

Peter
Site Owner

Keukenmachine of Foodprocessor

Al enige tijd wil ik een mooie keukenmachine of foodprocessor aanschaffen. Beide termen worden vaak door elkaar gebruikt maar zijn ze wel hetzelfde? Enig speurwerk leverde de volgende definities op.

Een keukenmachine is bedoeld voor grote hoeveelheden klop-,kneed- en mixwerk, bijvoorbeeld om in één keer grote hoeveelheden beslag te mixen of het deeg te kneden voor een heel brood. Ze zijn meestal niet geschikt voor hakken en snijden en worden zonder blender geleverd.

Een foodprocessoris de kampioen in veelzijdigheid. kloppen, hakken, snijden, mengen, kneden (kleinere hoeveelheden) en vaak nog veel meer. Voor huishoudelijk gebruik is deze dan ook uitermate geschikt. Alleen als het aankomt op beslag en deeg maken legt de foodprocessor het af tegen de keukenmachine.

Dus de keus wordt een foodprocessor. Hiermee vallen prachtige apparaten af zoals;

De kitchenaid artisan mixer keukenrobot.

Volledig metalen constructie met een robuuste directe aandrijving. Origineel planetair kneedsysteem. Gepolijste 4, 83 ltr kom met ergonomisch handvat en schenkschild en  prachtig design. Je hebt wel wat plaats op je aanrecht nodig om deze machine kwijt te kunnen. Je zult hem met zijn 12,7 kg niet snel even verplaatsen of in een keukenkastje opbergen.

Filmpje

De Kenwood Cooking chef KM 070

Dit is in mijn ogen de meest complete keukenmachine die ik ken. Met een vermogen van 1500 watt en een mengkom van maar liefst 6,7 liter kan hij elke klus aan. Maar er is meer.  Doormiddel van inductie wordt de kom verwarmd. Voortaan maak je een mooie risotto of sabayon in een handomdraai. Werkelijk een prachtige machine maar de prijs van net boven de € 1000,= mag er ook zijn.

Filmpje

Foodprocessors heb je in 2 basisuitvoeringen.

Side bij side. De blender is naast de mengkom is opgesteld, waardoor het nog steeds een behoorlijk prominent apparaat is op het keukenblad.

Er zijn ook meer geïntegreerde modellen zoals de Magimix of Kenwood multipro. Deze apparaten zijn maar liefst 30% compacter uitgevoerd

De Magimix CS 5200Xl

De messen van deze machine komen uit de vermaarde fabrieken van Sabatier Op de robuuste motor van 1100 Watt krijg je 12 jaar garantie. Alle overige hulpmiddelen 2 jaar. De veelzijdigheid van deze machine is verbluffend. Hakken snijden mengen kneden, pureren, cetrifugeren. Noem het maar op. Je gaat bijna denken dat hij ook nog de vaat doet, maar zo ver zijn ze nog niet bij Magimix.

Ook de capaciteiten zijn niet flauw. 1,7 kg kruimeldeeg in een keer kneden of 1,3 kg brooddeeg. De kom heeft een inhoud van 3,6 liter. Voor kleinere hoeveelheden worden er ook nog kommen van 2,6 en 1,2 liter meegeleverd.

Filmpje

Kenwood Multipro FP 972

Eveneens een prachtige machine. Het vermogen bedraagt 1200 Watt. Op de gehele machine krijg je 2 jaar garantie. Ook deze machine kan elk klusje in de keuken aan.

De mengkom heeft een mengcapaciteit van 4 liter vloeistof, 2 liter droge stof en 1,5 liter blender. Ook op deze machine worden kleinere kommen meegeleverd. De autoknop op deze machine lijkt mij wel wat. Volgens mij hebben de ontwerpers van Kenwood goed naar de Magimix gekeken.

Filmpje 

Wie heeft er ervaring een van deze machines. Graag verneem ik of de machine je bevalt

--

Pèpe

January 29, 2012 at 2:15 PM Flag Quote & Reply

Peter
Site Owner

Ook een mooi ding de Kenwood Major Titanium

Filmpje

Ik denk wel dat alle assesoires je een godsvermogen kosten

--

Pèpe

January 29, 2012 at 6:38 PM Flag Quote & Reply

Peter
Site Owner

Ik zie dat ik nog niet verteld heb dat ik mijn markt onderzoek heb afgerond met de aanschaf van de Maggimix 5200 XL. Ik vind het een fijne machine die niet veel plaats op het aanrecht inneemt en daarom dus altijd standby staat. Schoonmaken is een fluitje van een cent en de machine volbrengt zijn taken moeiteloos..

De specificaties liegen er dan ook niet om;

• 1,7 kg kruimeldeeg
  • 1,3 kg brooddeeg
  • 1,1 kg briochedeeg
  • 1,8 ltr soep
  • 1,4 kg gehakt vlees
  • 1,4 kg wortels
  • 8 eiwitten

Kortom een mooie machine waarmee ik goed uit de voeten kan. Bovendien krijg je 20 jaar garantie op de motor. Dat doet geen enkele andere fabrikant.

--

Pèpe

September 30, 2012 at 4:16 AM Flag Quote & Reply

Peter
Site Owner

You need Adobe Flash Player to view this content.

Leuk filmpje waarin Pim laat zien wat je allemaal kunt met de Magimix; Foccasiabrood, mayonaise, pesto en een kruimeldeegje

--

Pèpe

November 3, 2012 at 6:44 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Dank u wel.

Recent Videos

26 views - 0 comments
30 views - 0 comments
87 views - 0 comments
93 views - 0 comments

Webs Counter